De beurs Christmasworld geeft de trends aan voor hoogtijdagen als Kerst en Pasen. De beurs is een belangrijke trendsetter voor seizoensgebonden decoratie voor huis en tuin.
Het lijkt een beetje vreemd om net nu Kerst voorbij is en de kerstbomen nog in de huiskamer staan te gaan denken aan Kerstmis 2014. Toch organiseert de Frankfurter Messe van 24 tot en met 28 januari de beurs Christmasworld, een belangrijk referentiepunt voor inkopers die zich oriënteren op de komende Kerst. Op de beurs zullen de te verwachten trends voor najaar 2014 te zien zijn en zal duidelijk worden welke ballen, pieken, kerstmannetjes en andere kerstartikelen geproduceerd kunnen gaan worden. Want de productie daarvan heeft enige tijd nodig.
Van paashaas tot tuinkabouter
Naast Kerst richt de beurs zich ook op andere belangrijke dagen als Pasen, Pinsteren en Halloween, zeg maar seizoensdecoratie. Niet voor niets prijst de beursorganisatie Christmasworld aan als The World of Seasonal Decoration. Dus van paashaas tot tuinkabouter en van kerstverlichting tot halloweengadgets.
Trendshow
Op de beurs wordt de trendshow in Galleria 1 aangekleed door het Nederlandse bedrijf 2dezign. De spectaculaire trendshow met een onder meer een ‘echt’ kasteel draagt de naam Newstalgia en is een mengeling van nieuwe zaken met een nostalgisch sausje. Ook op andere plaatsen op de beurs zijn er diverse Sonderschauen. Onder de naam Webchance Academy zijn er dagelijks workshops die gerelateerd zijn aan online retailen.
Bezoekers
Wat betreft bezoekers richt Christmasworld zich op inkopers en groot- en detailhandel van tuincentra en bouwmarkten, bloemisten, interieurdesigners, decorateurs en managers van shopping centra. De laatste editie, in januari dit jaar, trok 940 exposanten en 31.000 bezoekers naar Frankfurt.
Meer informatie: www.christmasworld.messefrankfurt.com