Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Consument wil niet stiekem gevolgd worden

Ruim driekwart van de Amerikaanse consumenten wil niet dat winkels hen onaangekondigd volgen via de mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van OpinionLab onder 1042 Amerikaanse consumenten.

Recentelijk was er ophef omdat in winkels van Dixons en MyComm bezoekers en zelfs passanten via hun mobiele telefoon gevolgd bleken te worden. In Amerika is dat niet anders, maar veel consumenten blijken daar niet van gediend te zijn. 77% zegt ongevraagde tracking in de winkel via de smartphone niet te accepteren, zo blijkt uit onderzoek van OpinionLab onder 1042 Amerikaanse consumenten. 44% van de ondervraagden geeft aan een winkelketen te mijden, als ze weten dat ze daar gevolgd worden.

Zorgen
De voornaamste zorg van consumenten is dat de gegevens bij retailers niet in goede handen zijn; 81% denkt dat retailers de gegevens niet privé en goed beveiligd opslaan. Een kwart van de consumenten is helemaal tegen het volgen van de consument in de winkel, 64% zegt het toe te staan als retailers hen eerst vragen om deel te nemen.

Voordeel
De cijfers liggen wat anders als het gaat om gewaardeerde winkels, daar staat 38% wel voor open want het kan voordeel geven. De belangrijkste reden is om geld te besparen via bijvoorbeeld kortingen (61%), gevolgd door gratis producten 53%, iets wat in Amerika niet ongewoon is bij retailers. Sommigen (12%) hebben geen moeite om gevolgd te worden als zij op deze manier meer persoonlijke aandacht van een winkelmedewerker kunnen krijgen. De helft van de consumenten geeft aan dat retailers via tracking de wachttijden bij de kassa in kaart mogen brengen. Eenderde geeft aan dat het aankoopgedrag gevolgd mag worden en 13% staat het toe dat retailers meten hoe vaak ze langs de winkel lopen.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten