De Amerikaanse kantoormeubelproducent Herman Miller koopt 34% van de aandelen van het Deense meubelmerk Hay en vermeerdert daarmee haar belang tot 67%.
Herman Miller nam in 2018 een belang van 33% in Hay bouwt dat nu verder uit. De resterende aandelen (33%) blijven in bezit van Rolf en Mette Hay, beiden medeoprichter en creatief directeur van Hay. Met de acquisitie breidt Herman Miller het portfolio uit richting de retail en wil het een jongere doelgroep aanspreken. Het Amerikaanse bedrijf richt zich met kantoormeubelen op de zakelijke markt, terwijl Hay zich richt op de consument.
Betaalbaar design
Het uit Denemarken afkomstige Hay werd in 2002 opgericht door Troels Holch Povlsen en het echtpaar Rolf en Mette Hay. In de jaren daarna groeide het bedrijf en is Hay uitgegroeid tot een sterk merk met designmeubilair en accessoires. Strak design met een herkenbare signatuur en tegelijkertijd redelijke prijzen zijn kenmerkend voor Hay. Daarmee spreekt het een brede doelgroep aan.