Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Hoog internationaal gehalte op Ambiente

Accessoires in alle formaten, vormen, kleuren, materialen en gebruiksmogelijkheden plus het aangeven van de trends zijn de belangrijkste ingrediënten van de beurs Ambiente.

Ruim driekwart van de exposanten van Ambiente (Frankfurt, 13 t/m 17 februari) is van niet Duitse herkomst en daarmee is het internationale aandeel behoorlijk hoog. Met totaal een kleine 4800 exposanten zijn er dat ook heel veel. Deze deelnemers worden onderverdeeld in de segmenten Dining, Giving en Living en daarnaast wordt ook, voor zover mogelijk, een onderverdeling gemaakt naar stijl en vorm van distributie. Want naast inkopers en de wat kleinere retailers is er per segment ook speciaal aandacht voor sourcing, lees: de grote volume inkopers en ketens die willen shoppen bij fabrikanten uit ‘maaklanden’ als China, India, Thailand en Taiwan.

Trendshow en trendrondleidingen
Het onderdeel Living concentreert zich in de hallen 8.0, 9.0, 10.1, 10.2 en 11.0. Kleine en grote woonaccessoires, producten voor buiten, seizoensdecoratie en een speciale hal (11.0) voor designproducten zijn het interessantst voor mensen die zich richten op de woonbranche. Speciale aandacht is er voor aanbieders met producten voor de projectmarkt, een markt die specifieke eisen stelt aan kwaliteit en uitvoering.
Belangrijk onderdeel van de beurs is het aangeven van trends. Deze zijn in een overzicht te vinden in Galleria 1, tussen de hallen 8.0 en 9.0. Er zijn dagelijks lezingen en trendrondleidingen. Deze trendtours worden verzorgd door studenten van Hogeschool Fontys uit Breda die de opleiding International Lifestyle Studies volgen.

Aandacht voor jong talent
Onder de noemer Talents krijgen 34 jonge designers de kans om zich te presenteren op de beurs. Hiermee wil Messe Frankfurt jonge talenten een platform bieden waarbij zij tegelijkertijd in contact kunnen komen met fabrikanten. De talenten zijn te vinden in hal 4.0 voor het onderdeel Dining en in hal 11.0 voor het onderdeel Living.
Amerika is dit keer ‘Partnerland’ en dat betekent extra aandacht voor Amerikaanse exposanten.

Meer informatie: www.ambiente.messefrankfurt.com

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten