Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Ikea lanceert nieuwe merkpositionering

Met de slogan ‘Aandacht maakt alles mooier’ wil Ikea zich steviger als merk positioneren. Dat gebeurt met een campagne waarin ‘de verhalen achter het merk’ worden verteld. Daarbij staat de keuken centraal.

Vanaf vandaag start Ikea met het nieuwe jaar. Dit is het startsein voor de introductie van de nieuwe catalogus die tussen nu en 24 augustus wordt verspreid. Als extra verscheen gisteren op alle tv zenders een commercial waarin Ikea laat zien hoe de ontwerpers van het woonwarenhuis met passie, energie en aandacht bezig zijn om nieuwe producten en collecties te ontwerpen. Dit alles met als doel om een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen te creëren.  In de tv spot wordt designer Anki gevolgd die vertelt hoe zij, samen met anderen, gekomen is tot het ontwerp van de keuken Metod, die vorig jaar juni in Nederland werd geintroduceerd.

Democratic Design
Deze keuken is, zoals alle producten van Ikea, ontworpen volgens het Democratic Design principe. Deze ontwerpmethode is gestoeld op vijf dimensies die Ikea hanteert bij ieder productieproces: vorm, kwaliteit, functie, duurzaamheid en een lage prijs. Die vijf dimensies zijn niet altijd makkelijk met elkaar te verenigen. Jeroen Hubert, Country Marketing Manager Ikea Nederland: ‘Hoe zorg je voor een goede balans tussen die dimensies? Het antwoord daarop is aandacht. Want, wanneer je aandacht aan iets besteed, wordt het leven net dat beetje mooier. Juist daar is Ikea zo goed in en dat willen we graag met Nederland delen.’

Keuken staat centraal
Volgens Ikea woordvoerster Suzanne Bouten wil Ikea met de nieuwe campagne de verhalen achter het Democratic Design principe vertellen en gebeurt dat nu met het verhaal van het ontwerp van de keuken Metod. Eten is het centrale thema waar Ikea wereldwijd dit jaar aandacht aan schenkt. ‘It all starts with food’, aldus Bouten. De invulling daarvan mag ieder land zelf bepalen en volgens haar heeft Ikea Nederland met de commercial daar nog een schepje bovenop gedaan. Komend jaar zullen er nog meer commercials volgen, hoeveel en wanneer is nog niet bekend.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten