Volgende week opent Karwei in het Brabantse Heesch de eerste vestiging die is ingericht volgens een nieuwe formule. Kernwoorden daarin zijn: meer decoratie en meer inspiratie en tevens meer onderscheid tussen de runshopper en funshopper.
De vestiging in Heesch is de eerste die wordt ingericht volgens een aangescherpte formule die nog duidelijker dan voorheen moet aangeven dat Karwei een decoratieve bouwmarkt is. Het assortiment in de 2.200 m2 tellende winkel is aangepast, klanten kunnen advies krijgen van een stijlcoach en de routing is veranderd. In plaats van het rechte gangpad in het midden van de winkel is er nu een gangpad dat rondloopt. Zo komen klanten vanzelf langs ‘inspiratiepunten’.
Runshoppers en funshoppers
Tegelijkertijd maakt Karwei onderscheid tussen de runshopper en funshopper. De winkel is zo ingedeeld dat de doorgewinterde klusser recht op zijn doel af kan gaan. Klussers kunnen voor tips terecht bij een kluscoach terecht en klanten die ideeën willen opdoen voor hun interieur kunnen advies krijgen bij een stijlcoach. De adviserende rol van de medewerkers wordt sterker waardoor de bouwmarkt verder opschuift richting speciaalzaak. Dit alles onder het motto: Karwei maakt van je huis een thuis.