Koos Eshuis wil meer lichtexposanten naar het HTC proberen te krijgen voor de najaarsbeurs. ‘We zitten nu op 22 aanbieders van verlichting en ik streef naar zo’n 30 tot 35 aanbieders. We moeten met elkaar een vuist maken en een spetterende show neerzetten. Nu heb je de mogelijkheid.’
Eshuis is spreekbuis van de lichtexposanten in het Home Trade Center (HTC) in Nieuwegein dat als collectief naar buiten treedt onder de naam Lichtgroep Holland. Hij loopt zich het vuur uit de sloffen om de groep uit te breiden want dat is volgens hem de enige mogelijkheid om er voor te zorgen dat detaillisten naar de beurs komen. ‘We moeten de koppen bij elkaar steken, samenwerken en als groep ons presenteren. Zo worden we interessant voor detaillisten want die zijn het zat om al die huisshows af te lopen.’.
Twee beurzen onder een dak
Naast voorman van het verlichtingscollectief zit Eshuis ook in de ‘klankbordgroep’ van het HTC, de voortzetting van de exposantenraad. De klankbordgroep bestaat uit 8 vaste mensen en 5 ‘adviseurs’ en samen proberen ze elan in het centrum te brengen. De komst van beurs Woonmodecity die als geheel in de Home Boxx zal neerstrijken, vindt Eshuis positief. De naam Woonmodecity wordt – in ieder geval dit jaar – geschrapt, net als Home & Interior zoals het HTC sinds jaar en dag de voor- en najaarsbeurs noemt. Beide evenementen bundelen hun krachten en trekken samen op onder de naam Interiors United waarbij beide organisatoren benadrukken dat het een gezamenlijk evenement is.
Spetterend geheel
Eshuis vindt dat samengaan een goede ontwikkeling want Woonmodecity is sterk in een fraaie aankleding en dat zal ook dit jaar het geval zijn. Dit, en de komst van steeds meer stylistes in het centrum, zorgen er voor dat er meer dan voorheen extra aandacht zal zijn voor de styling. Eshuis: ‘Zo proberen we iets extra’s te bieden en het wordt een spetterend geheel. We moeten wel want als het in september niet lukt dan wordt het droevig. Daarom zijn we zo hard bezig om andere bedrijven enthousiast te maken om hierheen te komen.’
Veranderende markt
Eshuis staat zelf met Expo Trading Holland op de beurs en vertegenwoordigt in eerste instantie de aanbieders van verlichting, maar voert ook gesprekken met meubelexposanten. Beide productgroepen hebben het zwaar in de huidige markt en dat is volgens hem een extra reden om er hard aan te trekken. ‘We moeten wel want de markt verandert razendsnel. Denk aan de internetverkoop, de mondigheid van de consument, de opkomst van stylistes. Daar moet je op inspelen.
Zie ook: http://www.interiorsunited.nl/