Webwinkel Made.com neemt Trouva over, een platform waar woonaccessoires, kleding, lifestyleproducten en kleinmeubelen worden verkocht via 700 winkels. Met de overname wil Made.com zich verbreden en uitgroeien tot marktplaats.
Trouva is een platform dat producten van een groot aantal merken verkoopt via 700 winkels in 34 landen. De producten vallen onder meer in categorieën als fashion, lifestyle, home & garden en gifts. Met de overname van het platform wil Made.com de groei versnellen en krijgt het marktplaatstechnologie in huis om zelf uit te groeien tot een brede marktplaats, zo is het idee. Trouva zal als onafhankelijk merk blijven opereren.
Schaalvoordelen
Made.com richt zich op meubelen en woonaccesoires en breidt met de overname van Trouva het assortiment aanmerkelijk uit. Daarnaast stelt Made.com dat de technologie van Trouva geintegreerd zal worden in de eigen systemen wat zal moeten leiden tot efficiency, schaalvoordelen en groei. Trouva werd in 2015 opgericht al start up en is sinds die tijd verlieslatend. Dat geldt ook voor Made.com dat in 2010 van start ging als webwinkel voor meubelen en zich langzaam ontwikkelt tot 'interieurmerk'.