Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Meubelbeurs IMM verbreedt zich nog duidelijker

Met het beurselement Pure Architects richt de IMM zich in 2018 op architecten als doelgroep. Inhoudelijk zal er hierbij een focus liggen op inrichting van de badkamer en aandacht voor het begrip ‘smart home’.



De introductie van Pure Architects is een volgende stap in het streven van de organisatie van de IMM om meer te willen zijn dan een meubelbeurs. Zo werd enige jaren geleden het Pure-concept gelanceerd waarbij aanbieders van vloerbedekking, behang, sanitair, verlichting en andere interieurproducten de gelegenheid kregen om hun producten te laten op een beperkte oppervlakte en in samenhang met elkaar. Het resulteerde in ingerichte ruimtes zoals de eindgebruiker dat graag ziet; precies zoals het ‘in het echt’ eruit ziet.

Smart home/intelligent huis
De afgelopen jaren is dat Pure-concept verder uitgebouwd en per 2018 worden daar expliciet architecten, designers en (project)inrichters bij betrokken. Onder de noemer Pure Architects zal er op de beurs extra aandacht worden geven aan badkamers en ‘smart home’. Hiermee wordt gedoeld op de invloed van technologie op het huishouden. Denk daarbij aan het automatisch bedienen van verlichting, zonwering, verwarming, garagedeur, al dan niet aangestuurd via internet.
Ook het gebruik van zonnepanelen, robotgrasmaaiers en –stofzuigers behoort hiertoe. Tijdens de jongste editie van de IMM afgelopen januari was al een voorproefje te zien van zo’n ‘intelligent huis’.


Smart home tijdens de IMM januari 2017.

Consument als doelgroep
Met de toevoeging van het concept Pure Architects en het laten zien van producten in samenhang met elkaar wil de beursorganisatie duidelijk maken dat de IMM meer is dan een pure meubelbeurs. Naast de diverse zakelijke doelgroepen kijkt de beursorganisatie hierbij ook duidelijk naar de eindgebruiker. De laatste dagen van de beurs hebben ook consumenten toegang en tijdens afgelopen editie waren dat er 46.000, bijna een derde van het totaal aantal bezoekers. Dat geeft extra aandacht in de pers - vooral prettig voor Duitse exposanten - en laat de kassa stevig rinkelen. 
Ook het inrichten van een hal waar consumenten tijdens de beurs leuke spulletjes direct kunnen kopen, wijst duidelijk op het meer en meer toelaten van de eindgebruiker op een vakbeurs,

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2019 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten