Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Modint lanceert campagne om jongeren te interesseren voor branche

Modint start een jongerencampagne ter promotie van de mode-, interieur-, tapijt- en textielbranche. Een flitsende website en een reizende catwalk zijn onderdeel van de twee jaar durende campagne.

De website www.watmaakjijervan.nl geeft informatie over de branche, opleidingen en beroepen. De site is een belangrijk onderdeel van de campagne om jongeren te interesseren voor de mogelijkheden die er zijn in de mode-, interieur-, tapijt- en textielbranche. Met veel foto’s, korte teksten en talloze mogelijkheden om door te klikken is de site volledig geënt op jongeren. Zo is er sterk rekening mee gehouden dat de site goed zichtbaar is op een smartphone, hèt middel voor jongeren om de buitenwereld naar binnen te halen. Op de site staan innovatieve producten zoals een lichtgevend gordijn, tapijt waarmee je een accu kunt opladen en een jurk die uit een 3D printer komt om aan te geven dat de branche fris & fruitig is, ook voor jongeren.

Stand in de vorm van catwalk
Er is een stand in de vorm van een catwalk ontwikkeld waarop verschillende producten te zien zijn die gemaakt worden in de mode-, interieur-, tapijt- en textielbranche. De stand is voorzien van een drietal iPads waarop geïnteresseerde jongeren direct de site kunnen raadplegen. De stand is dit najaar aanwezig op een tweetal onderwijsbeurzen en het is de bedoeling dat deze ondertussen door het land gaat reizen als promotiemiddel. Afgelopen week stond de stand op een basisschool in Helmond en was deze gehuurd door textielontwerper en -drukker Vlisco.

Constante updates
Bedrijven die zijn aangesloten bij Modint hebben een informatie gekregen waarmee zij inzicht kunnen krijgen in het gedrag van jongeren. De informatie staat op een aantal labels die tezamen een waaier vormen (zie foto). Ook hebben bedrijven inmiddels een mail gekregen waarin zij worden geïnformeerd over de campagne en gevraagd worden om actief te participeren in de campagne, bijvoorbeeld door het huren van de stand/catwalk. ‘Wat maak jij ervan’ zal ook actief zijn op Facebook, Twitter en YouTube.

Sectorplan
De jongerencampagne is onderdeel van het zogeheten sectorplan de werkgeversorganisatie Modint en de vakorganisaties FNV Bondgenoten, De Unie en CNV Vakmensen samenwerken onder de vlag van de Stichting Opleidingsfonds MITT (mode-, interieur-, tapijt- en textielbranche).
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten