Vanaf 13 augustus is de nieuwe Ikea catalogus beschikbaar. De catalogus geeft extra informatie via een app en eventueel sta je met je eigen gezicht op de cover.
De introductie van de nieuwe Ikea catalogus gaat gepaard met een promotour op meerdere plaatsen. Op 13 augustus is de officiële lancering in Utrecht. Daar kan iedereen op het Vredenburgplein de hele dag in een speciaal ingericht ‘huis’ binnenlopen en zichzelf op de foto laten zetten. Deze wordt geprint op - jawel - de cover van de catalogus. Op die dag wordt ook de pers ingelicht over de nieuwe catalogus.
Catalogus komt tot leven
Die catalogus is voorzien van augmented reality, extra inhoud die via een smartphone is op te roepen. Een vijftigtal pagina’s kun je scannen via smartphone of tablet waarna je foto’s en filmpjes krijgt te zien. Ook zijn zo’n 100 producten in 3D te bekijken. De daarvoor benodigde app (voor iOS en Android) is inmiddels gratis te downloaden via de App Store en Google Play. Het is met deze app ook mogelijk om een aantal producten interactief in het eigen interieur te ‘plaatsen’.
Oplage: 210 miljoen
Na de start op 13 juni in Utrecht trekt het Ikea-huis naar Hengelo (15 augustus), Heerlen (19 augustus) en Breda (21 augustus). De Ikea catalogus wordt wereldwijd verspreid in 30 talen in 44 landen met een totale oplage van 210 miljoen.