Deze week begint de consumentengoederenbeurs Ambiente. Er wordt zwaar ingezet op gebruik van online informatie uitwisseling om bezoekers voor en tijdens de beurs te informeren.
Via de site kan de bezoeker van tevoren een ticket kopen. Een uitgeprint ticket scheelt wachttijd bij de entree en is ook nog eens 27% goedkoper dan een kaartje aan de kassa. Via de site kun je gratis een app downloaden met een interactief hallenplan. Hiermee kan je zoeken op exposantennaam, product en locatie. Dat laatste is vooral handig om zo effectief mogelijk je weg te vinden in het enorme beurscomplex in Frankfurt. Ook rechtstreeks via de site kun je zoeken naar exposanten op naam, land, product en standnummer.
Twitter wall
Van tevoren van alles uitzoeken is handig, maar ter plekke kan natuurlijk ook. Tijdens de beursdagen kan de bezoeker gebruik maken van gratis W-Lan. Wie toch liever gegevens op papier wil hebben kan tegen betaling dat ter plekke laten printen en ophalen bij divers mobiele printplekken op de beurs. Nieuw is een zogeheten twitter wall bij het perscentrum waar de tweets met het laatste nieuws (#ambiente13) zijn te lezen.
Projectmarkt
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in standhouders die zich richten op de projectmarkt is er ene digitaal marketing platform waar bezoekers bedrijfsinformatie kunnen opvragen of van tevoren een afspraak kunnen plannen. Exposanten die zich op de markt voor hotels, cruiseschepen en kantoren richten, zijn op de beurss zichtbaar met een speciaal label. Speciaal voor ‘contractbezoekers’ zijn er op 16 en 18 februari bezoeken naar een tweetal hotels in Frankfurt waar zij een rondleiding krijgen.
Meer informatie: www.ambiente.messefrankfurt.com