De Otto Group neemt de naam neckermann.de over en de bijbehorende eigen merken van Neckermann in Duitsland.
De Otto Group heeft de rechten verworven voor het gebruik van diverse namen waaronder het failliete Neckermann opereerde. Daartoe behoren onder meer neckermann.de, neckermann.com en verschillende domeinnamen. Ook krijgt Otto toegang tot klantendata van Neckermann in Duitsland. Hiermee kan Otto zich direct richten tot klanten die eerder bij Neckermann shopten.
Sterke online positie
Postorderbedrijf Neckermann ging in september failliet nadat de eigenaar niet verder wilde investeren in het bedrijf. Met de overname verstevigt de Otto Group zijn positie als (vooral) online retailer. Twee jaar geleden nam Otto postorderbedrijf Quelle over dat te laat de overstap naar internet nam en te lang bleef vasthouden aan de catalogus. Datzelfde geldt min of meer voor Neckermann.
Het in Terneuzen gevestigde Neckermann Benelux viel buiten het faillissement van Neckermann Duitsland. Of de overname van Otto gevoelen heeft, is niet duidelijk.
Multichannel Retail
Onder de Otto Group vallen een groot aantal bedrijven met als zwaartepunt Multichannel Retail. Daarnaast zijn dat Financial Services en Services. Onder deze laatste tak vallen onder meer diverse onderdelen van de Hermes Gruppe die zich richt op logistiek en transport. Otto werd in 1949 opgericht door Werner Otto. Zijn kleinzoon Benjamin Otto is sinds 1 oktober CEO van het bedrijf.