Budget Floorstore Amsterdam is winnaar van een fiets, de hoofdprijs van de Tour de France actie die groothandel Plinten & Profielen Centrale recentelijk organiseerde. De actie was gelieerd aan Quick-Step, de vloerenfabrikant die sponsor is van een wielerploeg die meedeed aan de Tour.
Ivo Zwanenburg (links op de foto) nam namens Budget Floorstore Amsterdam de fiets in ontvangst van Drees Klaassen, oprichter en ex-directeur van de Plinten & Profielen Centrale (PPC). De actie van de groothandel, die liep tijdens de drie wekende durende Tour de France, was opgezet om de ploeg van Etixx-Quick-Step onder de aandacht te brengen. PPC is verdeler van de laminaat-, parket- en vinylvloeren van Quick-Step. Bij iedere bestelling van de fabrikant kregen klanten een lot en het winnende lot bleek dus voor Budget Floorstore Amsterdam.
Wielrenoutfits
Naast de fiets werden er een drietal Quick-Step wielrenoutfits verloot. Deze werden gewonnen door Melvin Dorresteijn van Vloooer (geen tikfout) uit Houten, Piet Bakker van het Enkhuyzer Parkethuys uit Enkhuizen en J.J. Philibert van Middelkoop Culemborg uit de gelijknamige plaats.
Quick-Step in de Tour
En hoe deed de Quick-Step ploeg het in de Tour de France? Best aardig. De ploeg won drie etappes en haalde qua prijzengeld de achtste plaats in een veld van 22 ploegen. Een beetje pech was er ook. In de zesde etappe kwam Tony Martin, toen drager van de gele trui, kort voor finish ten val en moest de koers verlaten met een gebroken sleutelbeen. Supersprinter Mark Cavendish won ‘slechts’ 1 etappe.