Beter Bed gooit het roer om: een andere look, minder nadruk op de prijs en geen clownesk gedoe meer: Retteketet naar Beter Bed is voorbij.
Het gaat niet beter met Beter Bed, maar vooral slechter. Aanstaande vrijdag worden de jaarcijfers 2013 gepresenteerd en daar zal het bedrijf niet om lachen. Mede daarom is de clown uit de reclame verdwenen en de slogan Retteketet naar Beter Bed blijkt ook zijn langste tijd te hebben gehad, zo blijkt uit een interview met topman Ton Anbeek in NRC Weekend. De nieuwe uitstraling moet worden: wel betaalbaar, niet goedkoop.
Sanering
Omzet en winst van Beter Bed lopen al een paar jaar terug en bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers afgelopen december werd een sanering aangekondigd. Het concern stopt met de formules Matrassen Concord en Slaapgenoten en een paar vestigingen worden omgebouwd tot Beter Bed of BeddenREUS. De focus zal volledig liggen op deze twee formules. Volgens Anbeek trok Matrassen Concord te weinig klanten, doordat de winkels veelal buiten woonboulevards gevestigd zijn en leek het teveel op de BeddenREUS-formule. Slaapgenoten wordt opgedoekt omdat die formule zich op het hogere segment richt en daarmee lastig kan concurreren met vergelijkbare formules. Bovendien was de keten met 16 vestigingen te klein om goed zichtbaar te zijn, aldus Anbeek.
Jaarcijfers
Vrijdag komen dus de jaarcijfers en op 24 maart volgt het jaarverslag, maar de richting die is ingeslagen, is reeds duidelijk. De winkels van Beter Bed worden van binnen en buiten opgefrist en mede daarmee zal ook het imago moeten worden aangepast. Vanaf december is reeds een campagne gestart op tv, radio, internet, de krant en in de winkels waarbij de clown is vervangen door een reus die ‘reusachtige’ korting lijkt te kunnen krijgen en dat is prettig voor de klant. 'Dat is het grote voordeel van de grootste inkoper! is namelijk de nieuwe slogan.
Meer informatie: www.beterbedholding.nl