Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Tapijtcampagne wil ‘Nederland een stukje zachter maken’

Met de campagne wil de Nederlandse tapijtindustrie de bijzondere eigenschappen van tapijt onder de aandacht brengen van de consument. ‘Zacht’ is het terugkerende woord in de breed opgezette campagne.

Initiatiefnemer en financier van de campagne is de Stichting PIT (Promotie & Informatie Tapijt), ofwel de samenwerkende tapijtleveranciers die zijn aangesloten bij brancheorganisatie Modint. Zij willen met de groots opgezette campagne de positieve eigenschappen van tapijt benadrukken waarbij zachtheid het weerkerende woord is. ‘Zacht heeft veel positieve kenmerken zoals comfortabel, stil, veerkrachtig, veilig, mooi, knus en warm. Dit zijn kenmerken die de Nederlandse samenleving nodig heeft’, aldus de wervende tekst in een begeleidend persbericht dat vandaag verscheen.

Positieve beelden
De ‘Het is tijd voor tapijt’ campagne wil de consument met ‘positieve beelden’ tegemoet treden en dat gebeurt op vele manieren. Allereerst is er de site waar de homepage bol staat van beelden en een viertal filmpjes die ieder een bepaald aspect van tapijt naar voren brengen met daarbij behorende associaties in woord en beeld. Het is de bedoeling dat tapijtverkopende winkeliers deze filmpjes via Facebook gaan delen en waarmee de eindklant kans maakt om voor maximaal 3500 euro tapijt te winnen.

Breed opgezette campagne
Op de site staan een groot aantal foto’s van verschillende ruimtes waarin tapijt is verwerkt en kan de bezoeker filteren op kleur, stijl en soort tapijt. Ook is er een storelocator waarmee je makkelijk winkeliers in de nabije omgeving vindt. Naast de site komen er tv commercials op regionale zenders, banners op populaire sites als 9292.nl, Telegraaf.nl en Nu.nl. Ook gaat veel informatie verspreid worden via Facebook en er komen 40 grote billboards op vrachtwagens van Verhoek, een grote transporteur van tapijt uit Genemuiden. De meeste onderdelen van de campagne lopen 2 jaar, de samenwerking met Verhoek zelfs 3 jaar.

Samenwerkende leveranciers
Het initiatief van de campagne ‘Het is tijd voor tapijt’ is afkomstig van Stichting Promotie & Informatie Tapijt. De merken hierachter zijn AmbiantBelakos, Bewe, Bonaparte, Dersimo, Desso, Edel, Gebrs. Willard, GelastaHeuga, Interfloor, M.I.D., yunieq, Parade en Tretford.

Meer informatie: www.hetistijdvoortapijt.nl

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten