Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Thuis slaapgedrag meten voor de verkoop

Met een zogeheten SlaapID slaapscan meet de slaapformule Beddenspecialist.nl het slaapgedrag van consumenten. Op grond van deze scan kan de winkelier een passend advies geven.

Meten = weten = advies geven. Met deze gedachtegang lanceert de formule Beddenspecialist.nl een SlaapID service. Kern van deze service is een sensor die het slaapgedrag van de consument drie dagen meet waarna de winkelier de resultaten kan ‘uitlezen’ en op grond hiervan een slaapadvies op maat geven. De sensor wordt op de borst geplakt en registreert slaapposities, in tijd en percentage. ‘Zo kun je kun je zien of iemand rustig of onrustig slaapt en in welke posities. Dat is wat anders dan dat een consument in de winkel vertelt dat hij graag op zijn zij ligt, verklaart Maarten, directeur van de Beddenspecialist.nl.

Profielscan
De sensor meet naast de houding ook de temperatuur, hoe lang iemand slaapt, of iemand zich vaak omdraait, of iemand ‘s nachts wakker wordt en hoe lang iemand slaapt. Met deze gegevens kan de winkelier een adviesgesprek aangaan en wordt in de winkel een ‘SlaapID Profielscan’ gemaakt. Hierbij worden onder meer drukpunten gemeten en wordt de kennis die verkregen is via de sensor gecombineerd met de kennis van de verkoopadviseur. ‘Met onze metingen zijn de verkopers nog beter in staat om de klant een passend advies en zekerheid te geven en kunnen we terecht de pay-off off ‘op uw lijf geschreven’ met recht gebruiken’, aldus Stoffels.

Samenwerking slaapspecialisten
De formule Beddenspecialist.nl werd eerder dit jaar opgericht door Stoffels, in samenwerking met een aantal slaapspeciaalzaken. Zij werken samen onder de naam Sleeptrade dat naast de formule Beddenspecialist.nl ook het eigen boxspringmerk Beddelicious voert. Momenteel wordt er samengewerkt met twintig winkels, maar er zijn nog ‘witte vlekken’ in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.

Inzet via internet
De huidige twintig speciaalzaken werkten voorheen samen onder de formule Slaapgilde van retailorganisatie Slaapgilde. Voordat deze fuseerde met retailorganisatie Euretco besloten de ondernemers onder eigen vlag verder te gaan. Zij voeren echter alle hun eigen beleid. Opvallend is dat de formule Beddenspecialist.nl nadrukkelijk deze laatste toevoeging heeft. Alle leden werken vanuit hun eigen fysieke winkel, maar de nieuwe formule wordt nadrukkelijk (ook) via internet gepromoot.

Meer informatie: www.beddenspecialist.nl

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten