Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

TV spotje Ikea speelt in op vastzittende huizenmarkt

Vandaag lanceert Ikea een tv commercial die zich richt op creatieve woonoplossingen voor de vastzittende huizenmarkt. De oplossing? Verhuizen in je eigen huis.

Wat doe je als je droomt van een nieuwe plek, maar je huis niet verkocht wordt? Met deze vraag speelt Ikea in op een onderwerp waar veel Nederlanders mee te maken hebben. Carolien de Wit, Country External Communication Manager van Ikea Nederland: ‘Zonder er luchtig over te willen doen, laten we met deze reclame zien dat er slimme woonoplossingen zijn voor deze problematiek, bijvoorbeeld verhuizen in je eigen huis. Door je huis slim in te richten, eventueel te wisselen van kamers, of een kamer in tweeën te splitsen, laten we zien dat er meer mogelijk is dan je soms denkt.’

Denken in oplossingen
Dat laatste, de mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt, is het centrale thema van het tv spotje en het thema van een al langer lopende campagne. Het creëren van nieuwe mogelijkheden op basis van hedendaagse uitdagingen staat hierin centraal. Minder geld of geen mogelijke verhuizing hoeft in deze gedachtegang geen beperking te zijn.

Diverse tv commercials.
De tv commercial is de derde in een reeks van vier. Eerder werden al 'buurtpapadag’ en 'Maak ruimte voor liefde' uitgezonden. Ikea speelde hiermee in op de stijgende kosten voor kinderopvang en op slimme woonoplossingen wanneer gezinsuitbreiding zich sneller aandient dan een grotere woning.

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten