Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webshop Home24 boekt meer omzet en meer verlies


De omzet van webshop Home24 steeg in 2015 met 45,9% tot 234 miljoen euro. Tegelijklijkertijd nam het verlies toe 81,7 miljoen euro.



In 2014 was de omzet 160 miljoen euro en afgelopen jaar 234 miljoen euro. De verliezen waren toen  respectievelijk 59,7 en 81,7 miljoen euro, zo blijkt uit cijfers van moederbedrijf Rocket Internet. Afgelopen jaar werd het assortiment van Home24 verder uitgebreid met eigen merken en ´exclusieve design collecties´, zo laat het bedrijf weten. Ook werd het logistieke netwerk verder uitgebouwd. Volgens Philipp Kreibohm, oprichter van Home24, wordt 2016 het jaar van verdere uitbouw om in de toekomst winstgevend te worden.

Stijgende omzet én verliezen
Home24 behoort tot de stal van Rocket Internet, een grote start up die wereldwijd allerlei webshops opzet en exploiteert. Onder meer Fashion for Home (in november 2015 overgenomen door Home24), het snel groeiende Westwing en Zalando worden gedeeltelijk gefinancierd door Rocket Internet. Ook de maaltijdbezorgers Hello fresh en Delivery Hero behoren tot de Rocket Internet stal. Home24, Fashion for Home en Westwing zijn ook in Nederland actief. Vrijwel alle bedrijven zien jaar op jaar de omzet stijgen, evenals de verliezen.

Update 20 april: op 23 april opent Home24 een fysieke outletwinkel in Berlijn. Het gaat onder meer om geretourneerde en licht beschadigde producten. Klanten kunnen daar direct kopen en meenemen of gebruik maken van een transporteur die de producten aflevert. 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten