Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Webwinkeliers willen in winkelpanden

Ruim 66% van de webwinkels in Nederland heeft interesse in een fysieke winkel, zo blijkt uit onderzoek. Zij zoeken daarbij vooral naar kleine panden buiten de hoofdwinkelstraten.

Webwinkels worden vaak gezien als bedreiging voor fysieke winkels en de leegstand in veel winkelstraten is het concrete ‘bewijs’ dat die bedreiging realiteit is. Maar volgens onderzoek van Seinpost Adviesbureau kun je dat ook volkomen anders interpreteren. Een groot aantal webwinkels wil namelijk een fysieke winkel openen en daarmee kan de leegstand worden teruggedrongen.

Interesse in shop-in-shop
Ongeveer 20% van de 350 ondervraagde webwinkels maakte al de stap van pure player (dus alleen een webshop) naar multichannel retailer. Dat was meestal een eigen winkel, maar kan ook een shop-in-shop zijn of een tijdelijke winkel. Webwinkels die nu nog geen fysieke winkel hebben zijn vooral geïnteresseerd in een shop-in-shop.

Voorkeur voor kleine panden
Webwinkeliers zijn vooral geïnteresseerd in locaties buiten de hoofdwinkelstraten waar de leegstand doorgaans groter is. Zij zoeken overwegend naar wat kleinere panden tot 100 vierkante meter. Volgens het onderzoek is flexibiliteit in huurcontracten een belangrijke voorwaarde om gegadigden te verleiden leegstaande panden in te vullen.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten