Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Zwolse bakker gebruikt Ikea voor marketing

De Zwolse banketbakker Van Orsouw grijpt de komst van Ikea aan om zijn eigen zaak onder de aandacht te brengen. Hij liet een doos ontwerpen à la Ikea om zijn Orsolinogebak mee te promoten.

Hoewel de vestiging van Ikea in Zwolle Ikea pas in het voorjaar van 2015 open gaat, speelt banketbakker Max van Dijk daar nu al op in. Hij liet een doos ontwerpen met zijn eigen winkelnaam (Van Orsouw) in de stijl van Ikea. Hij wil zijn idee nog verder wil uitwerken, maar de bakker treedt nu al vast naar buiten om andere ondernemers aan te sporen ook iets te doen met de komende vestiging van de Zweedse meubelgigant. ‘Ik wil de komst van de interieurwinkel aangrijpen om de aandacht van hun bezoekers ook op de binnenstad te richten. Het zou leuk zijn als meer ondernemers na gaan denken hoe ze hun product in een bouwpakket kunnen stoppen. Zodat de kaasboer een kaasfondue-bouwpakket bedenkt bijvoorbeeld’, zo meldt hij in dagblad De Stentor.

Topper
Het Orsolino gebak van Van Orsouw is een topper in het assortiment en bestaat uit hazelnootschuim gevuld met mokka crème, afgespoten met slagroom. ‘Dit gebak moet je tenminste eenmaal in je leven hebben geprobeerd’, laat de bakker op zijn site weten. 'Maar u bent gewaarschuwd'.
Banketbakker van Dijk trok eerder landelijke aandacht met zijn hit ‘cronut’, een combinatie van een croissant en een donut. Jaren geleden werd hij uitgeroepen tot ‘beste versleverancier’ van Nederland.
 

<< Ga terug naar de vorige pagina

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten