Ondanks corona boekte Beter Bed de eerste zes maanden een hogere omzet dan het eerste half jaar van 2019 en werd er winst gemaakt. De positieve cijfers zijn vooral te danken aan de online activiteiten.
De omzet van Beter Bed kwam in de eerste helft van dit jaar uit op 103,5 miljoen euro, bijna 10% meer dan een jaar eerder. De nettowinst bedroeg 2 miljoen euro, terwijl vorig jaar nog een verlies van 700.000 euro werd geleden. In de tweede helft van maart kreeg Beter Bed te maken met de effecten van corona en kelderde de omzet vooral in Belgiƫ omdat daar de winkels voor bijna twee maanden moesten sluiten. Dat werd deels gecompenseerd door staatssteun, iets wat ook in Zweden gebeurde. In Nederland bleven de winkels gewoon open en was er slechts sprake van een korte dip.
Korte dip, daarna opleving
Mede dankzij corona gaf Beter Bed extra aandacht aan online activiteiten en dat wierp zowel online als offline zijn vruchten af, zo laat het bedrijf weten. Volgens Beter Bed heeft de pandemie ervoor gezorgd dat het consumentengedrag fundamenteel is veranderd waardoor digitale transformatie noodzakelijk is. Hoewel de marktomstandigheden als 'blijvend uitdagend' worden geclassificeerd, zegt Beter Bed tevreden te zijn over het eigen optreden.
Financiƫle positie
De laatste jaren ging het financieel minder goed en werd mede daarom de keten Matratzen Concord verkocht. Ook moest geleend worden (tegen een hoge rente) bij de aandeelhouders in ruil voor aandelen. Met de banken werd deze maand overeenstemming bereikt met een verlenging van de financiele faciliteiten tot eind dit jaar.