Online designmerk Made.com presenteert ontwerpen van jonge designers waarvoor de consument zijn voorkeur kan uitspreken. Met een kleine bijdrage als 'stem' betekent het dat mogelijkerwijs de ontwerpen daadwerkelijk worden geproduceerd.
Het is de tweede collectie die online retailer Made.com heeft laten ontwerpen door jong designtalent, nadat eind vorig jaar voor het eerst een dergelijke opzet werd gelanceerd onder het motto TalentLAB. Ook nu zijn er een aantal ontwerpen gemaakt die online zijn te bekijken en te waarderen. Die waardering bestaat uit een donatie van 5 Pond (Made.com is Brits) en als een zeker streefbedrag is gehaald gaat het ontwerp in productie en zorgt Made.com voor marketing en verkoop.
17 ontwerpen
Het gaat dit keer om 17 ontwerpen zoals een bank, diverse kasten, lampen en accessoires zoals een gieter en een klok. Volgens de Engelse online retailer, die zich profileert als online design merk, gaat het dit keer om functionele producten. Daarom worden de producten, tezamen een collectie vormend, gebracht onder de noemer Ready-to-Work. Volgens Made.com is TalentLAB 'het perfecte voorbeeld' hoe het bedrijf 'de consument op innovatieve een stem geeft en ze tegelijkertijd de kans geeft om opkomende designers te steunen.'
.'