Yataz nieuws & blog


Zoek naar artikelen:

 

Ik voel mij niet genaaid

Deze week verscheen de eerste editie van het Doe-het-zelf magazine, een Nederlandse versie van het Duitse blad Selbermachen. Het blad richt zich op de actieve klusser met productnieuws, productvergelijkingstesten, productintroducties en klusprojecten in de vorm van werktekeningen en fotostrips. Hiermee wil het blad, waarbij ook een website hoort, [...] Lees meer

Carpetright begint ombouw winkels

Utrecht heeft de primeur voor de metamorfose van de winkels van Carpetright. Hierna zullen alle winkels in Nederland en België volgen. De winkelaanpassing gaat gepaard met verbreding van het assortiment met gordijnen en raamdecoratie. Op 1, 2, en 3 juli is de feestelijke opening van de Carpetright winkel aan de Franciscusdreef in Utrecht, de [...] Lees meer

Producten Lief! Lifestyle tijdelijk bij Kruidvat

Verschillende producten van het lifestylemerk Lief! zijn verkrijgbaar bij Kruidvat. Het is een uiting van de veranderde koers van het merk dat zich wil positioneren tot breed toegankelijk lifestyleconcept voor baby’s en kinderen. Het aanbod van Kruidvat is beperkt met onder meer knuffels, kinderklompjes, wipstoeltjes, dekbedovertrekken en [...] Lees meer

Uitbreiding voor beurs &Trendz

De tweede editie van de beurs &Trendz breidt uit met 1.000 m2 extra beursvloer. Ook komt er een activiteitenplein met workshops en lezingen en trendpresentaties van stylisten. &Trendz is de fusie van de beurzen Trendz, @HomeEvents en SOCdays. De eerste, Trendz, was de belangrijkste en met de twee andere beurzen erbij is daarom gekozen voor de [...] Lees meer

Brexit: Cameron krijgt rode kaart en Engeland de beker

De Britse bevolking laat er geen gras over groeien en heeft laten weten uit de EU te willen stappen. Wat David Cameron niet verwachtte, maar nu wel op zijn bord krijgt is de realiteit dat veel van zijn onderdanen liever op hun eigen eilandje blijven zitten dan uit Brussel te moeten horen wat ze moeten doen. ‘Europa’ stelt zich hard op en [...] Lees meer

Ballenbak voor volwassenen bij Ikea in Duiven

Ikea Duiven viert zaterdag het begin van de zomer met een Midzomer Festival. Onderdeel daarvan is een grote ballenbak voor volwassenen met 100.000 ballen. De bak komt buiten te staan en is van XXL formaat; 12,5 meter lang, 6 meter breed en 1,5 meter hoog. Er komen 100.000 ballen in waartussen de ‘oudjes’ zich lekker kunnen uitleven. Een [...] Lees meer

Delen van informatie is bewust beperkt informeren

Blogs zijn ooit ontstaan omdat mensen iets kwijt wilden en dat gratis op internet konden plaatsen. Geen duur tijdschrift nodig, geen kritische redacteur die jouw schrijfsels controleerde, geen gezeur en gewoon zelf uitgevertje spelen. Stukkie tikken, op het net pleuren- klaar. Dagelijks zijn er duizenden bloggers die wat willen ‘delen’ en inmiddels [...] Lees meer

Auping introduceert kussentjes van restmateriaal bedden

Met het afval uit de productie van bedden en matrassen maakt Auping kleurige kussentjes. Het past in de filosofie van de beddenfabrikant om zo duurzaam mogelijk te produceren. De kussentjes worden op de markt gebracht als de onderdeel van de collectie ‘Leavings by Auping’, accessoires die zijn gemaakt van restmaterialen. De stof aan de [...] Lees meer

Grote Duitse meubelretailers groeien en groeien en groeien

In Duitsland blijven de grote Möbelpalaste groeien. Zo steeg afgelopen jaar het aantal winkels met meer dan 25.000 m2 verkoopoppervlakte tot 173. En de groten worden almaar groter. Het aantal zaken boven de 45.000 m2 vloeroppervlakte steeg in 10 jaar tijd van 15 naar 28. De totale oppervlakte steeg hierdoor met 87%. Het vakblad Möbel Kultur [...] Lees meer

Beddenmerk Perzona verkocht

Jean-Paul Palman neemt de distributie- en productierechten van beddenmerk Perzona over van Swiss Sense. Met de overname wil Perzona groeien naar een Europees merk. De overname betreft de licentie voor de productie- en distributierechten van Perzona voor alle niet aan Swiss Sense gerelateerde dealerbedrijven. De correlatie tussen deze twee merken heeft [...] Lees meer

Interface formuleert nieuwe missie: ‘Climate Take Back’

Vloertegelfabrikant Interface gaat onder de naam Climate Take Back op zoek naar een oplossing voor het klimaatprobleem. Onderdeel daarvan is om CO2 te gaan zien als een bouwsteen voor productie. Interface gaat met Climate Take Back een ‘onmogelijke’ missie aan: het veranderen van productieprocessen waardoor het broeikasgas CO2 een product [...] Lees meer

Stijging aantal bezoekers Design District

Design District trok 6399 bezoekers, een stijging van 15%. Hoewel de laatste dag van de beurs open staat voor iedereen, blijkt toch vooral het vakpubliek af te komen op het evenement. Design District richt zich met name op de projectmarkt, waarbij de wellicht verwachte zakelijkheid plaatsmaakt voor een zekere knusheid. Dat uit zich in eerste instantie [...] Lees meer

Eindexamenexpositie HMC in Amsterdam en Rotterdam

Begin juli tonen de examenleerlingen van het Hout- en Meubileringscollege (HMC) hun eindwerkstukken waarmee ze hun opleiding afronden. Op 5 en 6 juli in Rotterdam, op 12 en 13 juli in Amsterdam. Op de eindexamenexposities tonen de leerlingen hun vakmanschap en kunnen bezoekers genieten van de eindwerkstukken én het enthousiasme van de [...] Lees meer

Beursvloer wordt marktplein

Veel beurzen, groot en klein, worstelen met het gegeven dat bezoekers niet meer vanzelfsprekend naar hun evenement komen en dat er harder dan voorheen getrokken moet worden om exposanten binnen te halen. Ze organiseren lezingen, workshops, rondleidingen en verzinnen allerlei toeters en bellen om de kassa te laten rinkelen. Een speelsere invulling van [...] Lees meer

Fatboy wint wederom rechtszaak in opgeblazen zitzakkenoorlog

De Duitse zit/ligzak LayBag moet uit de handel worden genomen omdat deze teveel lijkt op de Lamzac, de Nederlandse zit/ligzak van Fatboy. De uit Duitsland afkomstige LayBag is volgens Fatboy een kopie van hun Lamzac, een opblaasbare zit/ligzak. De rechter in Düsseldorf gaat daarin mee en bepaalde dat de LayBag teveel lijkt op de Lamzac van [...] Lees meer

Beurs Intirio laat zich inspireren door de stad

Intirio wil ‘meer beleving en betrokkenheid’ en wil de beursvloer omtoveren tot een ‘stadskern met smalle straatjes en steegjes, afgewisseld met terrasjes en eettentjes.’ De organisatie van Intirio (26 januari t/m 1 februari 2017 in Gent) wil af van het rechttoe rechtaan principe op de beursvloer en wil meer reuring in de [...] Lees meer

Beurs Hollandsch Slapen in slot Zeist

De najaarseditie van Hollandsch Slapen wordt van 4 t/m 6 september gehouden in Slot Zeist. Dertien deelnemers uit het ‘slaapsegment’ zullen daar hun nieuwigheden tonen aan het vakpubliek. De formule van Hollandsch Slapen blijft gehandhaafd zoals bij de vorige edities: een kleinschalig evenement op een fraaie historische locatie met eten en [...] Lees meer

Messe Frankfurt verschuift datum Tendence per 2017

Vanaf 2017 wordt de beurs Tendence in juni/juli gehouden in plaats van augustus. Deze verschuiving past in de groeiambities van Messe Frankfurt en het streven naar het ‘revitaliseren‘ van de beurs. Het rommelt al jaren rond Tendence. Door de veranderende markt (geen absolute groei, toename verkoop via internet), de versnipperde [...] Lees meer

Raimond Prins rayonmanager Headlam

Per 1 juni is Raimond Prins rayonmanager ‘vloeren’ voor Headlam in de regio Den Haag. Hij is hiermee de opvolger van Jaap Spaans. Prins werkte voor zijn indiensttreding bij Headlam als accountmanager bij Vinyflor in Eindhoven. Deze groothandel in onder andere vinyl, pvc-stroken en outdoor karpetten ging in april failliet. De activiteiten [...] Lees meer

Beurs MoOD kiest voor Fabrics, Future en Fun

‘Stoffen’beurs MoOD (6 t/m 8 september) verhuist naar het centrum van Brussel en legt meer accent op beleving en innovatie. Andere steekwoorden zijn: inspiratie, trends en aandacht voor jonge bedrijven. De fysieke verhuizing van Brussels Expo naar het centrum gaat gepaard met een inhoudelijke aanpassing. De organisatie zet meer in op meer [...] Lees meer

Digitaal geprint laminaat is de toekomst

Het digitaal printen van laminaat zal toenemen vanwege de vele mogelijkheden die het biedt. Het betekent ook dat de productie van laminaat meer gedecentraliseerd zal worden, zo verwachten laminaatfabrikanten. Het digitaal printen van laminaat gaat een grote toekomst tegemoet, zo verwachten de Europese laminaatfabrikanten, verenigd in de EPLF (European [...] Lees meer

'Dorpsplein' op beurs Tendence

Een tiental exposanten op de beurs Tendence presenteert zich op een ‘marktplein’. Door deze manier van presenteren denken de deelnemers meer aandacht van de bezoekers te krijgen. Tijdens Tendence (27 t/m 30 augustus in Frankfurt) zullen tien exposanten in hal 11.1 zich anders presenteren dan gewoonlijk. In plaats van de gebruikelijke [...] Lees meer

Oosters tapijt versus westers laminaat

In het Volkskrant Magazine van afgelopen weekend stond een aardig verhaal over Perzische tapijten. Volkskrant correspondent Thomas Erdbrink, al jaren woonachtig in Iran, doet verslag van een georganiseerde persreis naar een afgelegen plaats waar handgeknoopte Perzische tapijten worden gemaakt. Hij verbaast zich over het vele handwerk dat nodig is om [...] Lees meer

Matt Sleeps: 1 type matras voor iedereen

Matt Sleeps introduceert een universele matras en kiest daarmee voor eenvoud in uitvoering en geen ingewikkelde terminologie. Bestellen kan via internet en de showroom is een trendy restaurant/club in Amsterdam. Matt Sleeps levert een matras die bestaat uit een drietal lagen latex, traagschuim en koudschuim in drie eenpersoons en drie tweepersoons [...] Lees meer

Carpet Making doet wel mee aan EK

Carpet Making uit Schijndel leverde lopers voor de stadions waar gespeeld wordt voor het EK voetbal dat vrijdag begint. Op de lopers is het logo van EURO 2016 geprint. ‘Wij hebben ons wel geplaatst voor Euro 2016’, twittert Carpet Making. Het bedrijf uit Schijndel, gespecialiseerd in het afwerken van maatwerk karpetten, leverde lopers voor [...] Lees meer

Hart voor licht

Met het lengen van de dagen worden het moeilijke maanden voor de verlichtingsbranche. Het is lang licht dus hoeft de verlichting pas laat aan en vrijwel geen enkele consument voelt aandrang om nu eens even fijn op zoek te gaan naar een leuk lampje. Nu is deze situatie al jaren zo, dus het is niks nieuws. Net zo goed als het niks nieuws is als in het [...] Lees meer

Hülsta viert het voorjaar

De Duitse meubelfabrikant Hülsta heeft het voorjaar in de kop. Het brengt een poef op de markt die lijkt op een vogel. De naam is even verrassend als voor de hand liggend: Birdy. Hülsta is een degelijk Duits bedrijf dat allerlei meubelen maakt: tafels, bedden en vooral kasten. Kasten voor de slaapkamer alsof die minstens 30m2 telt en kasten [...] Lees meer

Directeur Hanneke Verburg vertrekt bij INretail

Per 1 juli vertrekt directeur Hanneke Verburg bij brancheorganisatie INretail. Voorzitter Jan Meerman zal per zelfde datum de functie overnemen en voortzetten. De zoektocht naar een nieuwe voorzitter kan beginnen. Verburg trad per 1 juli in dienst bij INretail en vertrekt ruim een jaar later. Haar taken zijn inmiddels overgenomen door het management [...] Lees meer

Beter Bed koopt Zweedse beddenretailer Sängjätten

Beter Bed neemt de Zweedse branchegenoot Sängjätten over. Met de 25 winkels van Sängjätten zegt Beter Bed ‘een van de toonaangevende spelers op de Zweedse markt’ te worden. Beter Bed Holding stelt in een vandaag verspreid persbericht dat zij een principeakkoord heeft bereikt inzake de overname van Sängjätten. [...] Lees meer

Brandend Zand voorgoed verleden tijd

De meeste mensen houden niet van slecht weer, maar sommige bedrijven juist wel. Zo is het najaar en vooral een winter met veel sneeuw een zegen voor fabrikant Rinos uit Genemuiden. Het bedrijf maakt schoonloopmatten, een rare naam voor matten die juist vies worden. Je ‘loopt’ de rotzooi onder je schoenen de mat in en daarom wordt de omgeving - meestal [...] Lees meer

Leolux investeert in radicale innovatie

Leolux en trendbureau Studio Baan gaan samenwerken aan een nieuwe ontwerpstrategie. Hierbij dienen processen zoals die zich voordoen in de natuur als inspiratiebron. Het doel is te komen tot duurzame producten. De markt verandert, er ontstaat een schaarste aan bepaalde grondstoffen en er is een groeiende vraag naar duurzame producten. Onder meer met [...] Lees meer

© 2024 YATAZ
Platform voor professionals in de woonbranche
MILNED Internetdiensten